Followers

Digital clock

Saturday, 30 June 2012

TOKOH SEKS PARPUKARI



INI BARU SEBAHAGIAN SAHAJA, DAN BANYAK LAGI YANG BAKAL MENYUSUL....AWAS!!!  House PK: INGAT SEKS INGAT PKR! INGAT SEKS INGAT PKR! INGAT ...: SESUATU TINDAKAN BODOH YANG DIAMBIL OLEH SI ANDARTU FAEKAH HUSEIN APABILA BELIAU MELETAKKAN JAWATAN SEBAGAI SUPOL KHALID GAGAP APABILA KANTO...

PEMBANGKANG KENA LEMPANG : BN Masih Gagal Walaupun Sudah 55 Tahun Merdeka




Walaupun sudah lebih 50 tahun memerintah negara ini, kerajaan Barisan Nasional masih gagal melahirkan seorang Ketua Pembangkang yang berkebolehan, yang benar-benar berkarisma, yang disegani dan dihormati oleh kawan dan lawan.  Seorang Ketua Pembangkang yang terpuji pekerti dan moralnya, yang menjadi contoh teladan kepada kerajaan dan juga rakyat jelata dalam usaha check and balance tadbir urus negara.  Kerajaan hanya mampu lahirkan pembangkang yang macam gambar di atas tu; dengan monyet pun boleh kena lempang......kah kah kah!!!

Namun di sebalik kegagalan kerajaan BN itu, banyak kejayaan dan perkara manis telah tercatat dalam rekod pentadbiran BN mengemudi negara yang masih muda usianya ini dalam usaha membina tamadun bangsa.  Antara bukti-bukti yang membuatkan BN gagal melahirkan pembangkang yang baik ialah seperti berikut :-

1) Berjaya menurunkan kadar kemiskinan daripada 49.3% (1970) kepada 3.8% sahaja (2009).

2) Kemiskinan Bumiputera menurun daripada 64.8% (1970) kepada 5.1% sahaja (2012).

3) Menduduki tangga ke 10 terbaik dunia dalam indeks negara paling kompetitif (IMD Ranking 2010) berbanding kedudukan ke 28 (2001).

4) Jumlah penduduk bandar bertambah 50.3% pada 2009 berbanding 32.8% pada 1960.

5) Kemasukan pelajar ke institusi pengajian tinggi meningkat kepada 32.1% sekarang berbanding 4.1% pada tahun 1980.

6) Jangka hayat penduduk Malaysia meningkat kepada 74.4 tahun pada 2008 berbanding 53.9 tahun pada 1960.

7) Pendapatan bagi 40% isi rumah berpendapatan paling minimum telah meningkat 324% pada 2008 berbanding tahun 1980.

8) Kadar pengangguran telah menurun kepada 3.2% pada 2007 berbanding 5.8% pada 1984.

Itulah sebabnya pembangkang di Malaysia jenis low class, tak ada banyak modal, hanya mampu menipu,  berfantasi dan berjanji kosong demi menarik perhatian rakyat, mencipta isu-isu, melempar fitnah dan bermati-matian menimbulkan persepsi buruk terhadap kerajaan Barisan Nasional.  BN tetap unggul selepas PRU 13.

KABINET BAYANGAN PAKATAN 2012

HANYA SATU KOMEN YANG SESUAI :  NA'UZBILLAHUMINZALIK


P/S : KALAU ANWAR IBRAHIM MENINGGAL MACAMANA?

Friday, 29 June 2012

Happy Birthday Tuanku!

DAULAT TUANKU
30 JUN 1984
ALLAH PELIHARAKAN SULTAN

30 JUN 2012 - AMPUN TUANKU! SELURUH RAKYAT JOHOR DAN RAKYAT MALAYSIA TERMASUK PARA BLOGGERS TAK BERTUAN MENGUCAPKAN SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN KELAHIRAN KE BAWAH DULI TUANKU YANG KE 28 TAHUN.  KAMI MENDOAKAN SEMOGA TUANKU SENTIASA DI DALAM PERLINDUNGAN ALLAH SWT, SELAMAT,  SIHAT DAN SEJAHTERA DI SAMPING AYAHANDA, BONDA DAN KAUM KERABAT SEKALIAN.  KAMI BERIKRAR AKAN MEMPERTAHANKAN TUANKU SULTAN JOHOR DAN PEWARIS TAKHTA JAJAHAN TAKLUKNYA.  KAMI BERBANGGA MENJADI RAKYAT TUANKU.  MENJUNJUNG KASIH TUANKU!

SIHAT DAN RIA KEKAL DAN MAKMOR.....

DAULAT TUANKU

Rakyat Semakin Jijik Dengan Anwar


Satu demi satu Allah telah tunjukkan kepada rakyat Malaysia tentang hakikat kebenaran, Allah tunjukkan siapa itu Anwar Ibrahim.  Semakin hari makin jelas kepada rakyat jelata betapa jijik dan kotornya cara berpolitik ketua pembangkang yang melancarkan pelbagai fitnah melalui jentera mencipta isu dan menimbulkan persepsi buruk kerajaan Barisan Nasional.  Semua rancangan jahat Anwar Ibrahim adalah semata-mata menurut hafa nasfunya ingin menjadi Perdana Menteri.  Pendedahan demi pendedahan terhadap dosa-dosa Anwar Ibrahim oleh bekas rakan-rakan seperjuangannya dahulu bukanlah disebabkan rasa irihati atau dengki terhadapnya, tetapi atas rasa kesedaran dan tanggungjawab untuk menyelamatkan rakyat Malaysia dari terus ditipu oleh manusia yang jijik ini.  Berkat doa dan solat hajat perdana anjuran pakatan pembangkang, kebenaran kini terbentang di depan mata.  

Kalau tidak ada angin masakan pokok bergoyang.  Keterlibatannya dalam siri salah laku tidak sudah sudah dan tiada penghujungnnya.  Bermula dengan pemecatannya, dendam Anwar Ibrahim terhadap kerajaan BN tidak pernah padam, dan mungkin selagi ada hayatnya selagi itulah Anwar Ibrahim akan mengerjakan BN sepuas-puasnya.  Rakyat semakin faham dan semakin jijik untuk menerima seorang PM yang dituduh sebagai peliwat, homoseks, biseks dan pelbagai lagi gelaran yang kotor.  Rakyat semakin yakin dan percaya, Anwar Ibrahim tidak layak dan TIDAK AKAN berjaya menjadi Perdana Menteri Malaysia sehingga hari kiamat.....NA'UZUBILLAHUMINZALIK!!!


Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) Parti Keadilan Rakyat (PKR), R. Sivarasa dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Suara Rakyat Malaysia (Suaram) digesa supaya tidak terlalu mengikut telunjuk Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam menyebarkan fitnah mengenai pembelian kapal selam negara, Scorpene.

Ahli Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan berkata, Sivarasa dan Suaram perlu segera menghentikan segala pembohongan berkaitan aset ketenteraan negara itu kerana ia memberi imej buruk kepada negara.

Selain itu katanya, Sivarasa dan Suaram secara jelas kini menjadi alat Anwar dalam penyebaran fitnah ke atas pimpinan negara berkaitan perolehan tersebut.

"Sebagai sahabat Sivarasa, saya menggesa beliau dan Suaram supaya segera membebaskan diri daripada terus dipergunakan Anwar.

"Sebagai Ahli Parlimen, Sivarasa perlu bertanggungjawab terhadap para pengundi dan rakyat secara amnya dengan tidak terus menyebarkan fitnah tidak berasas sebegini," katanya di sini hari ini.

Sivarasa dan pemimpin Suaram sebelum ini pernah mengadakan sidang akhbar di Bangkok, Thailand bersama peguam Perancis yang dilantik NGO itu, Joseph Breham.

Mereka mendakwa pimpinan tertinggi negara mungkin akan disapina oleh mahkamah Perancis dalam kes rasuah membabitkan pembelian Scorpene oleh kerajaan Malaysia dari negara Eropah tersebut.

Bagaimanapun, Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi pada sidang Dewan Rakyat kelmarin mengesahkan tiada perbicaraan berlangsung di Perancis berhubung perkara itu termasuk oleh Mahkamah 'Tribunal de Grande Istance'.

Gobalakrishnan menambah, Anwar selama ini menugaskan beberapa MPP PKR untuk mencari serta mencipta isu tertentu mengikut kepakaran masing-masing bagi 'melancarkan serangan' ke atas kerajaan.

"Semasa masih bersama PKR, saya sendiri ditugaskan oleh Anwar untuk mencari dan mencipta isu mengenai masyarakat India dan Sivarasa pula diberi tanggungjawab dalam hal Scorpene dan Suaram.

"Tian Chua (Naib Presiden PKR) pula ditugaskan mencipta gambar palsu Perdana Menteri bersama model Mongolia, Altantuya Shaariibuu namun Anwar tidak berpuas hati kerana hasilnya amat kabur dan mencurigakan, Tian Chua gagal di situ," katanya. - Utusan Malaysia

Bagaimana Yang Dikatakan Hak Melayu Terhakis


Sekarang ni dok heboh kata faktor Cina akan menentukan keputusan PRU 13 Barisan Nasional mahupun pembangkang.  Tun M mungkin betul dalam firasatnya.  Dan banyak perkara yang perlu dikaji semula dan diteliti sekiranya ia keluar dari mulut Tun M, jangan ambil mudah.  Serupalah macam kenyataan Tun M terdahulu bahawa pakatan pembangkang tidak akan berjaya menundukkan BN semasa PRU 13 berkemungkinan akan mencetuskan suasana yang mungkin menganggu ketenteraman.  Pandangan seperti ini mestilah diambil kira dan dibuat persediaan untuk mendepaninya.

Berbalik kepada faktor Cina ini, sebab tulah Cina sekarang ni dah mula naik kepala dan banyak lemak.  Dalam pada mereka membuat tuntutan yang bermacam-macam memberikan tekanan kepada pentadbiran Najib, mereka juga terlupa kemungkinan esok tidak ada menteri Cina dalam kabinet, haa...baru padan muka.

Cina masih lagi berkeras dan tubuhkah sekolah vernakular Chinese Independant High School dengan segala macam sylabus yang dimport dari TAIWAN, lagi tuntut kerajaan iktiraf sijil UEC mereka walaupun tak reti berbahasa Melayu.  Belum selesai lagi masalah ni...

Semalam Cina MCA yang dah sama macam Cina DAP, minta kerajaan hapuskan kuota bumiputera untuk kemasukan ke Matrikulasi IPTA.  Sebelum ni matrikulasi cuma untuk Melayu.  Kita dah bukak sikit, bagi 10% kepada non bumi, sekarang ni mereka tuntut dibuka untuk semua orang, maka tak ada lagilah keistimewaan Melayu dan Bumiputera. Apa aje yang tinggal untuk Melayu?

MARA pun macam tu jugak.  Dulu untuk Bumi sahaja, sekarang ni dah ada 10% kita bukak dan bagi pada mereka.  Sekolah berasrama penuh SBPA pun macam tu.  Biasiswa JPA pun macam tu, dan banyak lagi lah peringkat dan perkara-perkara yang kita mula-mula share last last mereka mintak bukak untuk semua.  Apa aje yang tinggal untuk Melayu?




------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad percaya keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) bakal ditentukan oleh pengundi Cina.

Beliau yang juga bekas Presiden Umno berkata, beliau melihat undi kaum itu bakal menjadi faktor penentu siapakah yang layak mentadbir negara memandangkan Melayu bukan lagi masyarakat majoriti di negara ini.

Dr Mahathir menegaskan, faktor itu juga menjadi punca meningkatnya politik perkauman.

"Hakikatnya kesemua tiga parti Melayu cuba memikat pengundi Cina dan jadi, mereka menjadi sangat perkauman," kata beliau dipetik Astro Awani.

Beliau berkata demikan pada majlis Politik dan Perniagaan: Kaitan Malaysia' di sini semalam.

Kata Dr Mahathir, untuk memastikan Malaysia menjadi sebuah negara yang maju dan kaya, rakyat perlu memberikan sokongan majoriti kepada parti yang mempunyai agenda serta idea pembangunan yang baik.

Dalam pada itu, dipetik Bernama, Dr Mahathir berkata, rakyat Malaysia tanpa mengira kaum hendaklah sanggup melepaskan sesuatu demi mencapai pembangunan ekonomi dan kestabilan sosial jangka panjang.

"Mana-mana kaum janganlah berfikir untuk mengambil semuanya untuk mereka. Anda mesti mengakui bahawa orang lain juga perlu mendapat sebahagian.

"Semua kaum hendaklah menumpukan ke arah membangunkan ekonomi bersama, supaya pembahagian setiap orang adalah lebih besar di samping mengurangkan jurang perbezaan," katanya.

Dr Mahathir berkata, semasa pilihan raya 1955, orang Melayu telah mengambil keputusan melepaskan kerusi di kawasan di mana pengundi kebanyakannya orang Melayu.

"Bagi memastikan semua kaum bekerjasama, kawasan pilihan raya orang Melayu diberi kepada rakan kongsi mereka daripada kaum Cina dan India serta memastikan mereka menyokong calon-calon daripada Perikatan," katanya.

Thursday, 28 June 2012

PERKASA BAHASA MELAYU




DEWAN BAHASA HARI INI : Siapa lagi yang nak memartabatkan Bahasa Malaysia  kalau bukan kita sendiri.  Sesetengah anak muda sekarang memang merasakan dirinya bodoh kalau berbahasa Malaysia.  Cuba tanya budak budak di Bra Council sana.  Mereka mungkin lebih selesa berbahasa Inggeris walaupun mukanya macam jawa bernam.  Tidak ada semangat dan tidak ada kesedaran langsung untuk memartabatkan bahasa sendiri iaitu Bahasa Malaysia.  

Kesedaran mestilah terus dipupuk agar pembinaan negara bangsa selari dengan pengembangan  Bahasa Malaysia itu sendiri. Apa gunanya negara meningkat  maju kalau Bahasa Malaysia yang berteraskan bahasa orang Melayu tidak lagi wujud, tidak lagi dituturkan sebagai bahasa ilmu termasuk dalam sains, teknologi, ekonomi dan sosial.

Usaha Kementerian Pelajaran melaksanakan MBMMBI, memartabat bahasa Malaysia memperkukuhkan bahasa Inggeris menggantikan PPSMI adalah sangat tepat dan patut mendapat sokongan serta dokongan semua pihak dari segenap lapis masyarakat.  

Orang JEPUN dan KOREA tidak perlu belajar sains dan matematik dalam bahasa Inggeris untuk maju seperti sekarang.  Mereka belajar math dan sains dalam bahasa Jepun atau Korea hinggakan anak-anak kita yang ingin memasuki universiti di sana diwajibkan menguasai bahasa mereka.  Begitu juga dengan bahasa RUSIA, GERMAN, PERANCHIS dan banyak lagi.  Mereka maju sebab mereka belajar sains dan matematik dalam bahasa ibunda mereka sendiri.  Mereka berjaya.

Sepatutnya itu yang kita lakukan, pelajar asing yang ingin masuk sini pun dikenakan syarat yang sama,  apatah lagi rakyat sendiri walaupun yang belajar di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina, Tamil atau Sekolah Kebangsaan.

Tamadun atau peradaban bukan sahaja bermakna kemajuan material sesebuah bangsa, tetapi juga kehalusan budi pekerti yang difahami sebagai pencapaian dan pembangunan dalam segala perlakuan, pemikiran dan kemajuan samada dalam bidang sains, teknologi, kesenian atau kesusteraan.

Gambar-gambar sasterawan berjiwa besar yang komited memperjuangkan bahasa kita.



Dewan Bahasa dan Pustaka seharusnya lebih aktif menggembeling tenaga dalam mempromosikan kesedaran terhadap Bahasa Malaysia ini secara berterusan dan lebih kreatif selain perlunya mendapat kerjasama pihak kerajaan dan swasta dan badan-badan lain bagi memastikan.  Tahniah juga kepada GAPENA yang terus gigih memartabat dan memperkasa fungsi serta peranan bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan.

P/S : JANGAN JADI MACAM KAWAN KITA YANG SORANG TU, LAHIR KAT SINI DAH BERPULUH TAHUN CAKAP MELAYU HARAM TAK RETI, BANGLA LEBIH BAIK DARI DIA ORANG.  LEPAS TU NAK BUKAK SEKOLAH JENIS TTCM (Tak Tau Cakap Melayu) PAS TU TUNTUT SUPAYA DIIKTIRAF SAMA MACAM ORANG LAIN.  BOLEH KER GITU.....bagi lah selagi boleh bagi...apa dia orang nak bagi....

Wednesday, 27 June 2012

Ada yang kena tinju ni kang...


KHAMIS 28 Jun 2010, esok jam 1100 pagi ALI TINJU, Presiden PVTM nak serah memorandum di pejabat PM di Putrajaya supaya kerajaan hargai jasa veteran tentera 1 Malaysia.  Bior betul ngko Ali, hari tu kata nak buat demo depan MINDEF tapi tak jadi.  Esok macamana, jadik tak? Janganlah nak buat hal pulak kat depan JPM.  Walaupun ramai yang mengucapkan tahniah kat ngko sebab buat persembahan yang baik depan rumah ambabiga, toksah pulak lah ko nak lebih-lebih.  Kan....Zahid Hamidi pulak dah kata ko gila.  Kejap ngko baik dengan orang ni, kejap ngko gadoh pulak.  Lepas tu ngko buat baik dengan orang lain dahtu akhirnya ngko gaduh pulak, ngko bior betul Ali .  Ini sms ko yang diperolehi oleh admin dari sorang kawan atas kawan pasal esok.  Toksah la Ali nak buat yang bukan-bukan kat depan JPM tu.  Kesian jugak tengok PM dan TPM yang nak pikir macam-macam masalah rakyat lagi.  Cukup-cukuplah Ali..

 p/s :  Tapi geng geng aku suka gak tengok persembahan ngko depan rumah ambabigakutty tuuu...bagus!!!


Ijazah Pendidikan Tak Semestinya Wajib Jadi Cikgu Sekolah Kerajaan


Belum pun diberikan belas ehsan dari Kementerian Pelajaran untuk diambil sebagai guru, graduan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan sudah macam-macam.  Peringatan awal : Bukan tanggungjawab KPM nak sediakan korang kerja.  KPM sendiri pun sudah ada unjurannya sendiri dengan jumlah IPGM yang bukan sedikit.  Nak mintak kerja dengan kerajaan BN tetapi tiada langsung semangat membina sokongan,  yang jelas nampaknya cuma BANGKANG DARI LONGKANG walaupun bukan semua, sudah kedengaran bermacam-macam jenis ugutan dan amaran kononya kerajaan BN tidak prihatin nasib rakyat, tidak memperdulikan golongan guru.  Janganlah bertindak mengikut perasaan dan menimbulkan persepsi buruk lagi tidak betul terhadap Kementerian Pelajaran.  Baru aje kementerian selesaikan beberapa RIBU untuk diambil bekerja sebagai guru di sekolah dibawah Kementerian Pelajaran.  Itupun atas dasar kemanusiaan sahaja, bukan wajib sebenarnya.

Perangai macam pembangkang meroyan tapi nak mintak kerja dengan kerajaan.  Boleh ker macam tuu.  Kalau tidak percaya cuba semak laman-laman facebook, twitter, blog dan sebagainya oleh golongan 'penganggur' ISMP ini yang terang-terang menghentam kementerian tanpa belas kasihan.  Sedangkan kementerian TIDAK WAJIB pun nak sediakan kerja untuk dia orang ni.  Dah la macam tu, cara mintak kerja tu bukan macam cara orang nak kerja pun.  Apa jenis manusia korang ni...

Kenalah faham sikit, kementerian dah ada banyak benda nak diselesaikan dan begitu mendesak.  Belum kira lagi masalah guru matematik atau lain-lain  yang tidak belajar di UPSI pun. Ada yang belajar UiTM dan sebagainya jugak. Tak ada apa-apa kontrak pun antara pelajar dengan kementerian pelajaran, kena ingat tu.  Ada jugak yang dulu tukar-tukar kursus last minit ambik education sebab dah terpaksa....hujung hujung cerita nak paksa pulak kerajaan ambik jadi cikgu.  Orang lain belajar jugak, tapi takde ugut kerajaan mintak sediakan kerja.  Ramai graduate doktor takde pulak buat bantahan mintak kerja depan HKL.  Begitu juga grad engineer takde pulak ugut JKR suruh bagi kerja.  Cuba bersikap rasional lah sikit.



TUNTUTAN GGIM KEPADA KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA

1. Meneliti semula kuota pengambilan graduan ISMP untuk dilantik ke jawatan guru tetap selaras mengikut unjuran asal sepertimana yang telah dikeluarkan oleh pihak KPM diawal-awal pengambilan pelajar ISMP ini dahulu. 

2. KPM menyediakan jalan penyelesaian yang lebih komprehensif dan tidak membiarkan graduan-graduan ISMP terus terumbang-ambing dalam menentukan hala tuju hidup. 

3. Memohon campur tangan YAB Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam mencari jalan penyelesaian masalah graduan ISMP ini yang telah pun berlanjutan hampir 1 tahun selaras dengan hasrat beliau yang mahukan setiap masalah rakyat terbela sebaik-baiknya berdasarkan prinsip Gagasan 1 Malaysia, “Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.” 

4.  KPM mengambil tindakan segera mengumumkan tarikh temuduga dan penempatan dalam tahun 2012 bagi graduan ISMP kerana 3000 di antara graduan ini telah menamatkan pengajian dari bulan Oktober 2011 hingga ke Mei 2012. Angka ini juga termasuk 62 orang graduan yang telah gagal temuduga dan juga 200 graduan dari UITM yang tidak dipanggil temuduga pada Mac 2011.

........pukulan akan bersambung semula, wa sibuk ni.

p/s :  Boleh selesai ker masalah kalau dah jumpa Timbalan Menteri Pengajian Tinggi tuu....

JAWA BUAT HAL LAGI...

JAWA BERNAM: WAJIB TAHU!! API REFORMASI INDONESIA SUDAH MENYALA...: Krisis kewangan yang melanda beberapa buah negara di benua Asia pada tahun 1997 meninggalkan banyak detik hitam yang hingga ...

Tuesday, 26 June 2012

ROMPAK BAS KILANG



Sebuah bas kilang yang memuatkan pekerja wanita sahaja sedang menuju kilang kayu yang terletak jauh dari kawasan kampung. Dalam perjalanan tu..mereka terpaksa melalui kebun getah yang sangat luas..


Nak di jadikan cerita..ada seorang mamat kat tepi jalan menahan bas tersebut..nak mintak tumpang..jadi bas tu pun berhenti la... Tetiba..lebih kurang 6 orang perompak keluar nak merompak bas tersebut..


Sorang perompak berkata..
" Keluarkan duit dan bagi semua barang kemas yang korang ada..!!Cepat..!!"


Sorang pekerja kilang tu membalas..
" ..tapi..kami tak bawak barang kemas kalau gi keja..duit pun sikit je.."


Perompak berfikir seketika..
"Ha..gini la..sebab korang takder barang kemas & duit..kami rogol korang SEMUA..ahahhaa.."


Pekerja kilang yang muda berkata..
" Alalaa...takkan la makcik yang kat belakang tu nak rogol jugak..tak kesian ker.."


Tetiba..makcik tu berdiri..
" Weh..ko nie..tak paham ker..kalau dia cakap SEMUA..SEMUA la.."


kah kah kah kah kah!!!! kah kah kah.....selingan jer!
(EHSAN : http://lawak-jenaka.blogspot.com)

KUALA LUMPUR SAMAN JAKARTA


Malaysia's ministry of foreign affairs will summon the Indonesian embassy’s charge d’affaires to express the government’s serious concern over the violent acts by protesters at Malaysia Hall and provocative remarks by an Indonesian politician in Jakarta.
Foreign Minister Anifah Aman said the meeting today follows two protest notes sent to the Indonesian foreign ministry last Friday.
"The Malaysian Government views with serious concern the attack against Malaysia’s interest in Indonesia and the provocative comments by an Indonesian MP in a MetroTV program, Neo Democrazy on June 21,” Anifah said.
A group of about 50 Indonesians hurled stones and pieces of wood at the Malaysia Hall building in Jakarta on Friday, damaging parts of it and injuring a security guard.
They had earlier held a protest outside the Malaysian embassy, about 5 kilometers away, where they burned the Malaysian flag and threw eggs into the compound.
The group was protesting Malaysia’s decision to recognize two traditional north Sumatran musical items – the Tor-tor dance and the Gordang Sambilan musical ensemble – as part of the national heritage.
Anifah said Malaysia believed that with the strong and special bilateral ties, the Indonesian government would take appropriate measures in addressing the violent acts and provocative statements.
In one of its protest notes to the Indonesian foreign ministry, Malaysia urged the republic to take immediate measures to avoid any more provocative acts.
It expressed “deep regret” that the Malaysian embassy continued to be a target of anarchic action.
Along with the protest note, the Malaysian embassy provided CCTV footage and photographs of the incident as well as a copy of a police report lodged over the attack.
Meanwhile, Malaysians on Twitter responded with surprise and, in some cases, amusement, to tweets by irate Indonesians over the issue.
Twitter user @RueShenLee posted: “It is awkward when Indonesians said Malaysians stole their Tor-Tor dance and Malaysians are like – "what on earth is a Tor-Tor dance?" ”
Users also spoke out on the insults hurled by Indonesians through the trending topic of #MalaysiaMiskinBudaya.
“#MalaysiaMiskinBudaya? Hello, we Malaysians DON’T even know what Tor-Tor means,” said user @Syakee.
User @NabyllahZin tweeted: “If Tor-Tor dance is yours, it will always be yours. You’re wasting your time insulting Malaysia.” 
Asia News Network (The Star)

Koleksi gambar yang menyebabkan majoriti rakyat Malaysia terus MEMBENCI pakatan!!!

INI HANYALAH SEBAHAGIAN SAHAJA GAMBAR-GAMBAR YANG BEGITU MENGGUSARKAN PAKATAN HARAM DAN KEBANYAKANNYA TIDAK TERJAWAB DAN TIADA PENJELASAN.  RAKYAT SEMAKIN MEMBUKA MATA DAN TIDAK MAHU LAGI DIBOHONGI OLEH PAKATAN HARAM.



























p/s : Sebenarnya masih banyak lagi gambar-gambar yang akan memasuki pasaran menjelang PRU 13 ini.  Rakyat kini lebih bijak membuat penilaian, dan tentunya akan memastikan pakatan haram terus hancur dan berkubur. 

Aksi Ahli Majlis Penasihat Akademi DBP Untuk Tontonan Ketua Pengarah DBP & SUPOL Menteri Pelajaran


Double - Y: Aksi Ahli Majlis Penasihat Akademi DBP Untuk Tonto...: Sambungan kisah Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) yang disiarkan sebelum ini - Rujuk [SINI] dan [SINI] Foto di atas dikirimkan ole...

KISAH TOK ALI


Jiwa Paradox: GEMPAR: TOK ALI KENA PENGKES DI NEGERI SENDIRI???!...: Lagi nak dekat PRU 13, lagi ligat Tok Ali kerja untuk memastikan BN akan terus menjadi pilihan rakyat Melaka nanti. Tok Ali punya ...

Monday, 25 June 2012

PNG : Patut Dihalau Saja SPY Singapork? Nak tunggu apa lagi?

Penglibatan diplomat asing dalam demonstrasi jalanan walau apa jua alasannya adalah suatu kesalahan yang amat serius, dan jelas menurut Artikel 41(1) Vienna Convention on Diplomatic Relations 1961 yang melarang mana-mana diplomat campurtangan dalam urusan hal ehwal dalaman atau politik sesebuah negara.  Sudah melampau dan keterlaluan.  Tetapi seperti biasa rakyat didendangkan dengan langkah-langkah dan aturan diplomatik yang rutin, dan  nanti akhirnya senyap begitu sahaja sedangkan yang melakukan kesalahan masih bebas, lebih agresif dan melulu bertindak bagi menjaga kepentingan negara mereka, tanpa ada rasa hormat kepada kerajaan serta kedaulatan negara hos, yang menerima kehadiran mereka dengan segala macam priviliges dan imunities.

















Ketiga-tiga pegawai perisik Singapork dari Suruhanjaya Tinggi Singapura di Kuala Lumpur yang sudah dikenalpasti terlibat secara langsung dalam demonstrasi jalanan Bersih 3.0 sebagaimana pendedahan bloggers terdahulu ialah :- (Sumber : anwaraidc.com, jawaber6.blogspot, kerispusakabangsa)

1. Regina Low Kay Yin, Setiausaha Pertama (Politik)
2. Philomena AW Li Fen, Setiausaha Pertama (Politik)
3. Ariel Eunice TAN Hwi Tiang, Timbalan Pesuruhjaya/Counsellor


Sebelum ini pun rakyat Malaysia sudah mendengar cerita-cerita bagaimana pegawai-pegawai Singapork di Kuala Lumpur begitu aktif mengadakan perjumpaan-perjumpaan samada secara terbuka atau tertutup dengan pemimpin-pemimpin pakatan pembangkang. Apa tujuan mereka? Apa yang mereka cari? Apa yang ingin mereka rancangkan? Kini mereka sudah bertambah berani turut serta suatu perhimpunan jalanan yang telah berakhir dengan rusuhan.  Ya, sudah melampau dan keterlaluan.  

Apakah cukup hanya dengan memanggil wakil mereka tampil memberikan penjelasan? Adakah kita hanya mengharapkan permohonan maaf dan kekesalan diplomatik atas apa yang sudah mereka buat ke atas pemerintah negara ini. Tidak cukup.  Adakah memadai hanya dengan menghantar Nota Bantahan diplomatik dan kemudiannya menerima jawapan balas dari Singapork yang memberikan pelbagai alasan yang mengelak dan langsung tiada permohonan maaf.  Adakah kita masih mengharapkan permohonan maaf dari sebuah negara yang bongkak, yang sememangnya diketahui mengamalkan dasar ajaran Yahudi Israel dalam sistem pemerintahannya. Singapork mesti diajar dengan sesuatu yang lebih keras.  

Benar, Malaysia sentiasa menjaga baik bilateral relations antara kedua negara manakala Singapork sendiri merupakan rakan dagang utama negara ini sejak sekian lama. Itu fakta yang tidak dinafikan. Secara sedar atau tidak, Malaysia selalunya penuh bersopan santun dan dilihat lebih banyak mengalah dalam banyak hal bila berhadapan dengan Singapork. Tapi ini kisah lain yang sudah menyucuk mata dan sesuatu tindakan yang lebih daripada rutin biasa mesti diambil. Ini kesalahan rakyatnya bertaraf diplomatik yang menjatuhkan maruah Malaysia di mata dunia.  Lagi nak tunggu apa? Kita dah terlampau banyak berlembut. Adakah nak tunggu pakatan pembangkang mengambilalih Putrajaya?  Jangan diharap. Kalau pakatan yang memerintah, Singaporklah negara luar yang pertama akan mengadap mengadakan kunjungan hormat. Kakitangan MAS dan SIA lebih tahu kekerapan pemimpin pembangkang berkunjung ke Singapork dan hubungan mereka sebenarnya lebih akrab berbanding hubungan pemerintah Malaysia sendiri.

Kali ini Wisma Putra perlu bertegas. Kita kena berani baru orang takut, baru orang hormat.  Cukup-cukuplah tu. Bukan mudah nak mempertahankan maruah dan kedaulatan negara, inilah masanya. Hubungan dua hala boleh cerita selepas itu nanti.  Setuju sangat dengan saranan PERKASA agar mereka yang terlibat dihantar pulang, Persona Non Grata, orang yang tidak dikehendaki di sini, jangan kasi masuk sini lagi. Janganlah mesyuarat mesyuarat mesyuarat mesyuarat mesyuarat sampai berpuluh kali, akhirnya diplomat Singapork tu pun cukup masa dan tempoh berada di KL, langsung balik terus ke negerinya sebab tamat tempoh posting.  Tiada sebarang tindakan, NFA, tutup kes.  Sekarang juga kasi tamatlah, nak tunggu apa lagi.  Kumpul segala bukti yang ada, tak cukup bukti pun tak apa.  Ini negara kita, suka hati kitalah nak bagi siapa duduk sini dan siapa yang patut kita halau dari sini.  Yang pasti tindakan PNG mampu meningkatkan sokongan majoriti rakyat Malaysia kepada kerajaan BN.  Kalau tak percaya tanya Ibrahim Ali.

KALAU TAK DIAJAR, 
SAMPAI BILA PUN TAKKAN BELAJAR

p/s :  Tulisan ini bukan untuk menghasut, bukan juga mahu mengeruhkan hubungan MALAYSIA-SINGAPURA.  Tulisan ini lahir akibat rasa patriotism yang begitu tinggi dan sayangkan negara Malaysia.  Tak percaya tanya atuk saya Ibrahim Ali.