Followers

Digital clock

Monday, 14 January 2013

Terima kasih dan tahniah IGP, DIG serta semua warga PDRM kerana menjaga keamanan dan keselamatan Malaysia



Jangan kata polis tak kena provokasi semasa Himpunan Shamsidar. Memang ada berlaku, segelintir pemakan taik pencacai pakatan haram yang menjerit-jerit, menghina dan membabikan beberapa anggota polis yang sedang bertugas menjaga keamanan. Ia ada dilaporkan oleh beberapa blogger sebelum ini. Nasib baik polis tahan sabar dan membiarkan budak-budak hingusan itu berlalu pergi, kalau dengan aku mau kena penampar bebudak tu, dah jadi gaduh. Takde lah nanti perhimpunan aman namanya.

Perhimpunan tu jadi aman sebab polis membiarkan sahaja diri mereka dihina oleh budak-budak pencacai pakatan ni, malas nak layan. Banyak mende lain nak dibuat. Apapun setinggi tahniah kepada semua anggota dan pegawai PDRM. Majoriti rakyat masih menghormati anda. Terima kasih PDRM.
...
Ketua Polis Negara, Tan Sri Haji Ismail bin Haji Omar merakamkan ucapan tahniah, terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan kepada Ketua Polis KL, Ketua Polis Daerah Dang Wangi dan seluruh warga PDRM yang terlibat di dalam OP AMAN 1/13 di atas profesionalisme yang telah dipamerkan dalam mengawal keselamatan dan ketenteraman awam di perhimpunan pada 12.1.2013.

Sikap profesional tersebut telah menghasilkan satu suasana perhimpunan yang tidak dicemari oleh sebarang insiden yang tidak diingini. Ketua Polis Negara berharap tatacara pengendalian perhimpunan ini boleh dijadikan contoh dalam menangani perkara yang sama di masa akan datang, di semua peringkat Ibu Pejabat dan Kontinjen.

Syabas dan tahniah kepada semua yang terlibat.
-Facebook PDRM

No comments:

Post a Comment